söndag 8 november 2009

Hundringar i köksskåpet

Vi sålde en babysitter (i betydelsen 'baby-stol', d.v.s inte en livs levande barnvakt) nu i eftermiddags för 200 kronor. Då kom jag på att jag i förmiddags hade sett en hundring ligga och skräpa i ett av våra köksskåp. Så jag började samla ihop alla pengar vi hade liggande hemma och efter att ha rotat i köksskåp, tittat i sparade födelsedagskort, et.c., så hade jag fått ihop 800 kronor. Inte illa!

Jag får gå till banken imorgon och sätta in pengarna. Just insättningar är ju en av få saker som jag går till ett bankkontor för att göra, nästan allt annat går ju att göra på nätet. Det är lite nostalgiskt att stå där inne på bankkontoret och fylla i en insättningsblankett.

För övrigt kan jag tipsa om den här artikeln från Get Rich Slowly som just tar upp hur man ska agera om man helt plötsligt har fått en större summa pengar någonstans ifrån.

Om du har dyra lån så är mitt råd att betala av dessa först! Möjligtvis efter att först ha satt undan lite pengar till en buffert.

Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar